جشنواره تخفیف نوروزی عزت خواه دات کام آغاز شد ! از 20 تا 85 درصد تخفیف ویژه همراه با جوایز ارزشمند مشاهده جزئیات

مشاوره رایگان در تلگرام و واتساپ
مشاوره رایگان در تلگرام و واتساپ

چگونه انسان شادی شویم؟

توضیحات کوتاه :
یکی از بزرگترین اهداف در زندگی شادی می‌باشد. تا زمانی که شادی در زندگی شما جایگاهی نداشته باشد، کسب موفقیت‌های بی‌شمار تاثیری بر کیفیت زندگی شما نخواهد گذاشت.

به اشتراک بگذارید

امتیاز شما به این مطلب

4.96

تعداد امتیازها: 25

  • 18.9k
  • 2
  • مدت زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه انسان شادی شویم؟

 

خلاصه ای از مقاله

شادی برای هر فردی می‌تواند ابعاد متفاوتی داشته باشد. بعضی از افراد با یادآوری خاطرات گذشته شادی را برای خود به ارمغان می‌آورند و برخی دیگر منتظر موفقیت در آینده هستند که این موفقیت شادی را برای آنها فراهم کند. افرادی می‌توانند انسان‌های شاد و خوشبختی باشند که شادی خود را منوط به چیزی ندانند و همیشه و در لحظه شاد باشند.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

انسان شادی شویم

دوست من، مهمترین هدف زندگی شما چه می‌تواند باشد؟ 98% افراد بر طبق آمار مهمترین و اصلی‌ترین هدف زندگی خود را پول و ثروت قرار می‌دهند. گزینه دومی که خیلی از افراد به دنبال آن هستند، معروفیت است. اما بزرگترین سوال من از شما این است: بزرگترین هدفتان در زندگی چه چیزی می‌تواند باشد؟ تاکنون چه چیزی بوده است؟ با دقت به این سوال فکر کنید و پاسخ بدهید. چه هدفی در زندگی دارید که حاضر هستید به خاطر آن کار و تلاش مضاعفی انجام دهید؟ بزرگترین هدف زندگی این است که باید یاد بگیرید، شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید، پس بزرگترین هدف زندگی شادمان بودن می‌باشد، اما حالا سوال این است: چگونه می‌توانیم به این مرحله برسیم؟ چگونه می‌توانیم از تک تک لحظه‌های زندگی لذت ببریم؟ خوب دوست من! اکنون مهمترین هدف زندگی مشخص شد. امّا چرا اصرار دارم بگویم این مهمترین هدف زندگی است؟ دوست من تجسم کنید که به آزادی مالی که در زندگی می‌خواستید، رسیدید یا به همان اندازه در هر شغلی یا در هر صنفی که کار می‌کنید یا هر هدفی که دارید معروف شدید و به اندازه لازم پول کافی دارید، اما احساس می‌کنید که مثل بسیاری از افراد معروف نمی‌توانید خیلی از زندگی لذت ببرید.

 

مقاله پیشنهادی: کلیدهای شادی در زندگی

علت شادی برخی افراد چیست؟

 

علت شاد نبودن برخی افراد چیست؟

اگر زندگی افراد ثروتمند را بررسی کنید، شاید در اطراف خود دیده باشید، آنقدر که باید خوشحال و راضی نیستند و به این نقطه می‌رسند که می‌گویند نمی‌دانم که چه می‌خواهم، شاید خیلی ثروتمند یا خواننده‌ای معروف باشند، اما از درون غمگین هستند، خوب عیب کار دقیقاً چیست؟ شاید می‌خواهند بیشتر ثروتمند یا بیشتر معروف شوند؟ نه دوست من، جواب این نیست، جواب این است که باید نگرش و باور شاد بودن در زندگی را پیدا کنند. شاد بودن یک مهارت است و هیچ ربطی به این ندارد که به چه نقطه‌ای از اهداف خود در زندگی رسیده باشید بعد از آن احساس شادمانی کنید. اگر یک زمانی به ذهن شما خطور کرد که اگر به درآمد دویست میلیونی رسیدم یا به سرمایه یک میلیارد رسیدم بعد خوشحال شوم یا اگر گفتید که من قهرمان فلان رشته ورزشی شده و بعد خوشحال می‌شوم این تئوری به کل اشتباه است و اینگونه برنامه‌ریزی نتیجه خوبی نمی‌دهد. چون زمانی که به هدف برسید باز هم شاد نیستید! به این علت که نمی‌دانید به چه شکل باید شاد باشید، شاد بودن یک مهارت است و باید کم‌کم یاد بگیرید و همه چیز از تغییر باورهایمان نسبت به شاد بودن شروع می‌شود، شاد بودن نباید وابسته با این باشه که ما الزاماً از نقطه A به نقطه B برسیم و بعد از آن شاد باشیم.

 

کسب درآمد بدون وقفه چگونه ممکن است؟

 

اصولاً شاد بودن از سه نکته گرفته می شود: 

  • گزینه اول: گذشته
  • گزینه دوم : زمان حال
  • گزینه سوم : زمان آینده

انسان هایی که در گذشته زندگی می کنند

خوب در زمان گذشته اتفاقات خوب و بدی مسلماً افتاده است، کدام یک شما را شاد می‌کند؟ دقیقاً اتفاقات خوب! اگر اتفاقات خوب گذشته در طول روز باعث خوشحالی شما می‌شود و باعث می‌شود که انرژی بگیرید و حتی لبخند بزنید، خوب این خیلی عالی است. من کاری به قسمت تلخ گذشته شما ندارم، چون نمی‌تواند اصلاً شما را شاد کند، ولی همان اتفاقات کوچک و بزرگی که در گذشته اتفاق افتاده و شاید موفقیت محسوب می‌شود و شما را می‌تواند شاد کند. این خیلی خوب است اما نکته اینکه اتفاق گذشته، رخ داده و دیگر تمام شده است و شما دیگر کنترلی روی آن نمی‌توانید داشته باشید، نمی‌توانید بگویید اگر در زمان گذشته شاید اگر موفقیتم را بیشتر می‌کردم الآن بیشتر خوشحال بودم، نه! چون همه چیز تمام شده و و به شما می‌گویم اگر خود را وابسته به اتفاقات دیروز حتی اتفاقات مثبت و یا اتفاقاتی که همه آنها برای شما پر از موفقیت بوده است؛ کنید.

 

مقاله پیشنهادی: تاثیر احساسات منفی بر روند موفقیت

چگونه انسان شادی بشویم

 

انسان هایی که در زمان حال زندگی می کنند

الزاماً نمی‌توانید به هدف خود که شاد بودن است برسید، نکته این است که شاد بودن شما نباید وابسته به زمان گذشته باشد، حالا به زمان حال می‌رسیم، زمان حال دقیقاً چیست؟ همین لحظه‌ای که در آن هستید و در آن قرار دارید، چه کاری در حال انجام دادن آن هستید؟ آیا این کار باعث می شود که شاد باشید؟ آیا از کاری که انجام می‌دهید؟ شغلی که دارید؟ خانواده‌ای که دارید؟ رابطه عاطفی که در آن قرار گرفتید؟ خوشحال هستید و رضایت دارید؟ اگه جواب شما خیر است باید یک سری چیزها را برای خود حل  کنید و از خود بپرسید که چه چیزی باعث شده که من الآن شاد نباشم؟

انسان هایی که شادی خود را به اتفاقات آینده وابسته می دانند

به گزینه آینده می‌رسیم، اگر به آینده امیدوار باشید خیلی خوب است، اگر بگویید فلان برنامه‌ها را دارم، اگر می‌خواهید بگویید که به فلان اهداف خود در آینده می‌رسید، خوب این خیلی خوب است. ولی باز هم نمی‌تواند به شما کمک کند که شادمان باشید. چرا این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد؟ زیرا باز شادمانی خود را به یک اتفاق دیگری در یک زمان دیگر که کنترل خاصی الآن روی آن ندارید وصل کردید و الآن نمی‌تواند به شما کمکی کند. اگر واقعاً این حسی که بگویید من در سه سال آینده فلان کار را انجام می‌دهم و الآن بتواند شما را خوشحال کند خیلی عالی است  ولی کم پیش می‌آید که این اتفاق بیافتد، برای همین است زمانی که به یک نفری هدیه می‌دهیم فوق‌العاده خوشحال می‌شود، به خاطر اینکه هدیه را در دستانش می‌بیند. ولی اگر به آقای x یا خانم  y گفتید که قرار است من 2 سال بعد به شما بهترین ساعت را هدیه بدهم و شما خوشحال باشید؛ سخت است که خوشحال شود. برای اینکه قول چیزی از آینده را به او می‌دهید و نمی‌تواند فرد هدیه گیرنده را خوشحال کند، واقعاً این مثال را در زندگی خود اجرا کنید، ببینید آیا واقعاً خود شما هم خوشحال می‌شوید؟ پس شادمانی خود را وابسته به اتفاقات آینده نکنید. چون معلوم نیست در آینده اتفاق می‌افتد یا خیر! زیرا واقعاً نمی‌تواند مثل همان هدیه دادن شما را شاد کند. پس بزرگترین چیزی که در این سه نکته می‌تواند شما را خوشحال کند و می‌تواند کاری کند که احساس رضایت از زندگی خود کنید، دقیقاً زمان حال است.

 

مقاله پیشنهادی: 9 عادتی که موجب سلب شادی می شوند

چگونه انسان شادی بشویم

 

کاری را که دوست دارید انجام دهید

خوب دوست خوبم! امیدوارم تا اینجا نکات کلیدی را دریافته باشید، پس باید روی زمان حال تمرکز کنید، من همیشه گفتم: Do what you love ، دقیقاً کاری را انجام بدهید که عاشقش هستید، همین الآن از خود بپرسید چه کاری انجام می‌دهید؟ چه شغلی دارید؟ با چه افرادی در زندگی خود رابطه دارید؟ رابطه عاطفی شما با چه کسانی است؟ خانواده شما را چه آدم‌هایی تشکیل داده‌اند؟ دوستان، همکاران دقیقاً همه را لیست کنید. اگر هر کدام از این آیتم‌ها باعث نمی‌شود که انسان شادی باشید، اینجا و در همین لحظه باید درست کنید؛ نه در زمان آینده و  نه در زمان گذشته، دقیقاً اگر در کاری که  انجام می‌دهید که عاشقش هستید به صورت اتوماتیک انسان شادی می‌شوید و حال روحی شما خوب می‌شود.

علایق واقعی شما چیست؟

همه افراد یک سری علایقی دارند که منحصر به خوشان است. حتی دو فرزندی که در یک خانواده و با شرایط یکسان بزرگ شده‌اند می‌توانند علایقی کاملاً متفاوت داشته باشند. اجازه ندهید افکار و تصمیم‌های دیگران بر سلیقه شما حاکم شود. به عنوان مثال دو برادر را در نظر بگیرید که یکی از آنها به کارهای هنری علاقه‌مند است و ترجیح می‌دهد مسیر شغلی‌اش را در رابطه با هنر ادامه دهد و فرزند دیگر به کارهای فنی و مهندسی علاقه دارد. در صورتی که هر یک از این دو نفر مسیر دیگری را غیر از این موارد انتخاب کنند مسلماً نمی‌توانند شادی را تجربه کنند. حال روحی شما کاملاً وابسته به همین موارد است بنابراین تحت تاثیر تصمیمات دیگران قرار نگیرید.

روابط عاطفی چقدر در زندگی شما تاثیر دارد؟

خوب دوست خوبم به مورد سوم می‌رسیم، اینکه بررسی کنید روابط عاطفی شما چقدر در زندگی شما تأثیر دارد؟ شاید باور نکنید ولی بیش از 50% احساسات روزانه شما بستگی به روابط عاطفی که درگیر آن‌ها هستید، دارد. خیلی مهم است که با چه کسی ارتباط دارید؟ چه کسی در زندگی شما حضور دارد؟ اگر همان فرد به شما آرامش دهد و شما واقعاً عاشق آن فرد باشید، ناخودآگاه آرامش در زندگی شما می‌آید، اما اگر هر روز دعوا کنید و هر روز مشکل دارید، باید مشکلات را حل کنید و اگر کوتاهی کنید و در نظر نگیرید؛ در این قسمت از زندگی هم نمی‌توانید کامل موفق باشید. زیرا ذهن و درون شما همیشه درگیر همان اتفاقاتی است که راوبط عاطفی دارید و دقیقاً در زمان حال باید تمام مشکلات را با شریک عاطفی خود حل کنید، پس رابطه عاطفی که دارید تأثیرات مهمی در تمام حالات روحی و روانی و همانطور در شاد بودن ما تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

 

مقاله پیشنهادی: خودتان را دوست داشته باشید - 13 راه برای شاد زیستن

چگونه انسان شادی شویم؟

 

آیا از سلامت جسمی کامل برخوردار هستید؟

مورد چهارم که بر شاد بودن تأثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد این است که از لحاظ فیزیکی در سلامتی کامل به سر ببرید، نکته این است که باید حداقل هفته‌ای 2-3 بار ورزش کنید، غذاهای پر چرب نخورید، غذاهای سالم و مقوی بخورید، خیلی معروف است که توصیه می‌کنند سبزی و میوه بیشتری باید مصرف کنید. این توصیه را باید جدی بگیرید زیرا واقعاً تاثیرگذار است. دوست من همه این پروسه مثل یک زنجیر به هم وابسته است. نمی‌توانید بگویید من مورد اول و دوم را حل می‌کنم و به رضایت درونی می‌رسم، خیر! همه چیز مثل یک زنجیر به هم متصل است، پس الآن باید به فیزیک بدنی خود هم اهمیت دهید، ورزش کنید، کمتر کافئین مصرف کرده و کم‌کم کنار بگذارید. مواردی که انرژی مصنوعی به شما می‌دهد از زندگی خود حذف کنید. ورزش و مصرف سبزیجات و میوه‌جات را در برنامه زندگی خود بگذارید، سعی کنید به خود اهمیت بیشتری بدهید.

شادی خود را به هیچ چیز وابسته نکنید

به مورد آخر می‌رسیم که خیلی مهّم است، می‌خواهم که شجاع باشید و حرفی که می‌گویم روی آن فکر کرده و در زندگی اجرا کنید، این خیلی مهم است! از شما  می‌خواهم شاد بودن خود را در زندگی وابسته به هیچ چیزی نباشد، یک خودکار بردارید و روی دست خود علامت ضرب بزنید یا یک کلمه‌ای بنویسید که یاد شما بیاورد که باید شاد باشید. می‌توانید هر کلمه‌ای بنویسید. هیچ چیزی نباید مانع شود که شاد نباشید. ببینید ما اهدافی را در زندگی درنظر می‌گیریم یا یک تئوری‌هایی در زندگی خود داریم، استراتژی‌هایی در روابط شخصی و کاری، تحصیل یا در هر چیزی دیگری داریم که بعضی اوقات این اتفاقات نمی‌افتد! مثلاً به اصطلاح کسی صد بار شکست می‌خورد تا به موفقیت برسد، دوست من تصور کنید، صد بار شکست یک بار موفقیت! اگر شاد بودن خود را وابسته به موفقیت کردید و اگر صد و یک روز در نظر بگیریم، شما صد روز را ناراحت بودید و فقط یک روز شاد بودید و موفق شدید؛ اما صد و یک روز گذشت، تنها چیزی که به دست آوردید؛ این بود که فقط یک روز شاد بودید، می‌توانم با اطمینان کامل بگویم که شما واقعاً باخته‌اید. پس شاد بودن را نباید وابسته به موفقیت کنید، درک این موضوع خیلی سخت است و من می‌دانم شاید در ابتدا بگویید، چه چیزی است که من باید خوشحال باشم. به بودن چه چیزی باید افتخار کنم، از چه چیزی احساس رضایت درونی کنم؟ دقیقاً همین جاست که باید به علامت ضرب نگاه کنید، شاد بودن شما نباید وابسته به هیچ المان، اتفاق، هدفی یا به هیچ یک از تمام کارهایی که انجام می‌دهید. باشد؛ شاد بودن یک مهارت که با علامت ضربدر زدن روی دست خود به شما یادآوری می‌کنید. بله الان وقت این است که همین لحظه نه در آینده و نه در گذشته شاد باشید. گذشته تمام شد، آینده هم هنوز نیامده و نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد! اگر الان شکست می‌خوریم مهم نیست، اگه به هدف خود می‌رسیم باز هم مهم نیست، مهم علامتی ضربی است که روی دست ما به نشانه شاد بودن کشیده‌ایم.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه انسان شادی شویم؟ در افراد برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمانبندی خود بوده و آن‌ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه، مدرس موفقیت و کارآفرین

تا به حال به خرید محصولات فیزیکی از کارخانه‌های چینی با قیمت بسیار مناسب و فروش آن در یک مارکت پلیس بزرگ و جهانی مانند آمازون فکر کرده‌اید؟ بیزینسی که با آزادی از المان زمان و مکان مسیر یک کسب درآمد 24 ساعته و دلاری را برای شما فراهم می‌کند. هر چند کار آسانی به نظر نمی‌رسد اما اگر راهنمای جامع و گام‌به‌گام در این خصوص وجود داشته باشد، مسیر خیلی آسان‌تر و سریع‌تر طی می‌شود. تماشای ویدیوهای معرفی بیزینس آمازون شاید نقطه عطف زندگی و کسب و کار شما باشد. پس این پیشنهاد را از دست ندهید.

 

 

 

نویسنده:
https://ezzatkhah.com/چگونه-انسان-شادی-شویم
ezzatkhah

نظرات کاربران

تعداد 2 مورد

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh
هما گفته:
۰ | ۱

سلام اول باید علت هایی که شادی مارو میگیرن وزمان هایی که ناراحتیم رو کشف کنیم.

زهرا رحیمی پشتیبان عزت خواه دات کام پاسخ داده:
۰ | ۱

درود به شما هما عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

حضور و نظرات شما همیشه باعث بهبود کیفیت فعالیت های ما می‌شود. پس همیشه همراه ما باشید و ما را از نظرات سازنده خود مطلع کنید.

شاد و پیروز باشید.

پاسخ
محمد گفته:
۰ | ۱

عالی بود ممنون

مطالب مرتبط